HTML

Voip megoldások a FixTelecom -tól

Voip Távközlési megoldások a FixTelecom -tól Cégünknél a legújabb VoIP-os megoldásokkal foglalkozunk, és sokszor találkozunk olyan megoldásokkal és igényekkel, amelyek hasznosak, valósak és napi problémákat vetnek fel. Na mi pont ezeket tudjuk megoldani. címkefelhő: ip telefonszolgáltató , VoIP,VoIP telefonálás, voip szolgáltató, olcsó telefon, PBX, fixtel, alközpont, isdn központ, telefon központ,telefonközpont, kaputelefon, beléptető rendszer, mellékállomás, híváslista, külföldi hívás, GSM modul,

Friss topikok

Linkblog

Az idősebbek gyakrabban használják a "vezetékest"

Hódító úton a kábeltelefon

A fixtelefon-megoldásokat aktívan használók köre egyre szűkül, miközben a telefonálók mind több figyelmet fordítanak a költségek optimalizálására.

Napi Online, 2009. 05. 16. 00:00

A 15 éves vagy idősebb hazai lakosság 49 százaléka, összesen 4,2 millió fő kezdeményezett hívást vezetékes telefonról vagy az internetről az utóbbi negyedévben. A szolgáltatók számára a helyzet nem szívderítő, mivel a fixtelefon-használók száma továbbra is jelentős csökkenést mutat: az egy évvel korábbi adatokhoz képest 6 százalékpontot zuhant az aktív felhasználók aránya, ami hozzávetőleg 500 ezer főt jelent - derült ki a BellResearch által készített infokommunikációs jelentésből, amely 2008 három hónapjára vonatkozott.

Tudatosságra törekszenek

Amikor fix telefonról beszélünk - ideértve a hagyományos vezetékes telefont, a kábeltelefont, a közvetítőválasztásos telefonszolgáltatást és a voip-ot, utóbbinál az internetes telefonálást és a szolgáltatói voip-ot is -, a többségnek a Magyar Telekom, a UPC és az Invitel jut az eszébe. Ha nem a szolgáltatók, hanem a technológia szerint vizsgálódunk, akkor azt láthatjuk, hogy évről évre nő a kábeltelefon- és voip-megoldások ismertsége és ezzel együtt elfogadottsága (teljes elutasítás már csupán a 15 év fölötti lakosság valamivel több mint egytizede részéről érzékelhető). Mindeközben mind kisebb a figyelem a bizonyos hívásirányokban kedvező díjak nyújtására hivatott úgynevezett közvetítőválasztásos telefonszolgáltatást nyújtó cégek iránt.
Mindez nem véletlen, hiszen 2008-ban ez utóbbi szolgáltatást már csupán feleannyi, körülbelül 200 ezer háztartásban vették igénybe, mint a megelőző évben, miközben a kábeltelefon és voip megoldást használók száma tovább nőtt: az előbbi esetében 230 ezer, míg a voip-nál 290 ezer háztartásra. Az internetes telefonálásban a két legkedveltebb szoftvernek a Skype és a Windows Live Messenger számít. A globális piaci trendet azonban - súlyánál fogva - még mindig a hagyományos telefónia alakítja, amely a 2007-2008-as terminusban a lakossági kiskereskedelmi szolgáltatások vonatkozásában két számjegyű visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.
A tudatosságra, a költségek optimalizálására való törekvés a telefonálási szokásokban is egyre inkább érezteti hatását - mutatnak rá a BellResearch elemzői. A megkérdezettek 56 százaléka odafigyel, hogy a vezetékes számokat lehetőség szerint ne mobilról, hanem vezetékes telefonról hívja, de az is közel hasonló arányban fordul elő, hogy bizonyos hívásirányokat nem az otthoni készülékről tárcsáznak, illetve egyes időszakokban szinte egyáltalán nem telefonálnak.

Kortól függ
A többség számára elsősorban az otthoni hívások számítanak kézenfekvőnek, de minden ötödik válaszadó a munkahelyén sem csupán hívásfogadásra használja a vezetékes telefont. Az otthoni telefon elsősorban a helyi hívások lebonyolításában tölt be meghatározó szerepet: az innen indított vezetékes telefonhívásoknak átlagosan a 70 százaléka helyi és körzeten belüli, 22 százaléka belföldi távolsági, és mindössze 6 százaléka a mobilhálózatba irányuló hívás. A nemzetközi hívások kifejezetten ritkának számítanak: alig minden hatvanadik beszélgetés esik ebbe a körbe.
A Magyar Infokommunikációs Jelentésből az is kiderül, hogy az idősebbek gyakrabban használják a vezetékes telefont. Míg például a 45 évnél fiatalabbak körében mindössze 43 százalék azok aránya, akik a vizsgált időszakban vezetékes telefonról vagy internetről hívást kezdeményeztek, addig ugyanez a 50-69 éves korosztály 52 százalékára, a 70 éven felülieknek pedig már a 65 százalékára jellemző. Az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva látható, hogy a legjelentősebb visszaesés a 25-34 évesek között ment végbe.

Évről évre nő a kábeltelefon- és voip-megoldások ismertsége és ezzel együtt elfogadottsága

Címkék: voip távközlés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tavkozles.blog.hu/api/trackback/id/tr291139467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása